Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Fench I/S

Generelle oplysninger:
Fench I/S
CVR: 43596349
Bernhardt Jensens Boulevard 87 1,tv.
8000 Aarhus C
info@fench.dk

Priser:
VI forbeholder os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Betaling:
Fench.dk modtager betaling med VISA, Mobilepay, Mastercard, Apple Pay og Google Pay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der tages ingen kortgebyrer 

Levering:
Hos Fench tilbyder vi altid GRATIS FRAGT på vores produkter, uanset pris.
Ordre lagt inden kl 15:00 blive sendt samme hverdag. Ordre lagt herefter sendes næstfølgende hverdag.

- Leveringstiden for vores varer er 1-2 hverdage.
- FRAGTEN ER ALTID GRATIS når du handler hos Fench.

Vi sender til hele Danmark, og der sendes og leveres varer alle ugens hverdage. 
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da GLS og herefter vores kundeservice.

Vi sender varerne fra vores lager i Aarhus, med GLS.

Reklamationsret:
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Hvis reklamationen er berettiget, betyder det, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Refusion:
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg nr og konto nr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returnering

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Fench.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

-Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes på E-mail til: Info@fench.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                                      
-Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
-Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
-Omkostningerne forbundet med en returnering afholdes på købers egen regning. Fench anbefaler at sende produkterne retur med track and trace så disse kan spores til de er leveret.

(VIGTIG) For vi kan holde styr på det, skal du
vedlægge dit 5-cifret ordrenr på en seddel som du ligger ned i pakken med bukserne. 

Vi anbefaler at du sender din ordre retur med GLS eller Postnord (ikke dao)

Varen skal sendes til:

Fench I/S
Arnegaardsvej 47a 
8230 Aabyhøj
Info@fench.dk

‼️VIGTIGT‼️ KUN denne adresse - Hvis pakken bliver sendt til en pakkeshop, kan din returnering ikke blive behandlet og du vil ikke modtage dine penge


Varer undtaget fortrydelsesretten:
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling:
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Fench I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på Fench.dk er Fench I/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: infofench.dk


Klagemuligheder:
Arnegaardsvej 47a 
8230 Aabyhøj
Info@fench.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:
Info@fench.dk


Sådan foretager du et køb hos os:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen. 
2. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
3. Indtast dine personlige oplysninger.
4. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Fench.dk
Arnegaardsvej 47a 
8230 Aabyhøj
Info@fench.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01/11/2022

FAQ

LEVERING

Du kan forvente at modtage din pakke inden for 1-2 hverdage. Varer bestilt inden kl. 12:00 bliver sendt samme dag.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hos Fench har vi gjort det simpelt at returnere dine varer.

Du har hele 90 dages fuld returret. Hvis der er tegn på, at varen har været i brug i et sådant omfang, at slitagen har reduceret produktets værdi, mister kunden sin returret.

Du skal inden 90 dage fra modtagelse informere os omkring fortrydelse af dit køb. Meddelelsen skal sendes på Email til Info@fench.dk

Returforsendelser koster 45 kr.

Er det muligt at bestille en stor ordre til erhverv?

Det er bestemt muligt! Kontakt os på Info@fench.dk for nærmere information.

Kan tasken benyttes som håndbagage på flyet?

Hos Fench har vi sørget for, at vores tasker har målene som håndbagage. Derfor kan du trygt tage din taske med i kabinen på flyet.

Dog anbefaler vi altid at tjekke reglerne hos pågældende flyselskab

Jeg har ikke modtaget min ordrebekræftelse

Enkelte kunder oplever, at ordrebekræftelsen ender i spam mappen.

Hvis ordrebekræftelsen heller ikke er til at finde der, er din ordre muligvis ikke blevet gennemført.

Kontakt venligst vores kundeservice på Info@fench.dk